Triptih 1: Francija

Nedelja, 9. september 2012 ob 15:00
Kazinska dvorana, SNG Maribor

Izvajalci:
Avstralski komorni orkester

Richard Tognetti – violina

Satu Vänskä – violina
Helena Rathbone – violina
Christopher Moore - viola
Timo Veikko Valve – čelo
Dénes Várjon – klavir

Program:
Jean-Marie Leclair: Sonata za dve violini v G-duru op. 3 št. 1 (1733)
Olivier Messiaen: Quatuor pour la fin du temps (Kvartet za konec časa), V.  Louange à l'Éternité de Jésus (Molitev večnemu Jezusu), za čelo in klavir (1941)
César Franck: Sonata v A-duru za violino in klavir (1886)
Olivier Messiaen: Quatuor pour la fin du temps (Kvartet za konec časa), VIII. Louange à l'Immortalité de Jésus (Molitev za Jezusovo nesmrtnost), za violino in klavir (1941)
Maurice Ravel / prir. R. Tognetti: Godalni kvartet v F-duru (1903)

 

Vir inspiracije: francoski skladatelji!
Kaj je tisto, kar dela francosko glasbo tako edinstveno? Temu vprašanju se posveča pričujoči koncert.

Od virtuoza in soutemeljitelja francoske violinske šole Jeana-Marieja Leclaira do nič manj elegantnega in briljantnega stila francoskih skladateljev sledečih stoletij in cele vrste izjemnih skladb, ki sodijo v koncertnih dvoranah med najpogosteje izvajana dela komorne glasbe.

Na tem mestu omenimo zgolj Ravela in njegovo stremljenje k različnim glasbenim stilom, med drugim k jazzu, romski glasbi in glasbi z vzhoda ali Pierra Bouleza, ki je verjetno najprepoznavnejši sodobni skladatelj (Nova glasba), hkrati pa tudi nadarjen pedagog in dirigent.